Sunday, September 14, 2008

rumah ku banjir huhuhu

huh hari ni kat opis...gua dikejutkan dengan berita yg disampaikan oleh wife gua... dia call bagitahu umah gua ditenggelami air... aik!!?? hujan tak.. ribut tak... angin skit² je panas ada lah... empangan kenyir pun tak pecah tup² banjir umah gua nih... takpe² gua dgn tenang mendengar penjelasan wife gua tuh...
rupa²nya pagi tadi masa wife gua nak gi skolah.. dia bekejar ke toilet dulu... penangan sahur agaknye..hehehe... pas tuh dah seme ok.. wife gua pun kunci seme pintu... dan menuju ke skolah.. sebelum tu cam biasa lah anto anak² kat taska dulu... gua laks dah berlepas ke tempat keje dah...
masa balik dari skolah dalam kul 3 ptg gitu... ada bunyi deruan air kata nye... rupa²nye air paip dalam toilet tu dia tak tutup dari pagi... apalagi melimpah ruah lah air kat dalam umah... dkt² buku lali kaki jugak dalam nye dan dah nyaris nak sampai ke ruang tamu hahahaha............
bilik belakang tpt penginapan adik ipar gua toksah ckp la.. dah penuh ngan air... wahahaha...
gua pun apalagi bergegas lah pulang dari tpt keje..huhuhu...
sampai je umah wife gua kata dah siap dah cuma dalam bilik belakang je basah lagi dan ada lagi takungan air.. hahaha berpeluh wife gua hahaha nasib baik tak minum sirap... huhuhu...

Jadi pengajarannye... selepas ke toilet pastikan air dan lampu ditutup.... tak gitu?? kalu tak merasalah camner mangsa banjir bersihkan umah lepas banjir... ambik iktibar..ada hikmah tuh.......

No comments: