Saturday, October 3, 2009

Raya '09

Pertama kali gua ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri rasa2 nya masih belum terlewat.

Tahun nih skali lagi gua raya kat umah mertua gua... sejak gua nikah kawin nih belum lagi gua rasa dapat beraya ngan makbapak gua pada raya pertama.... sebab makbapak gua biasanya akan pulang beraya di Kota Bharu atau pun Padang Rengas kat Perak, jadi gua raya lah ngan kluarga wife gua... sebab kebiasaanya gua kerja pada hari raya pertama.. kalau tidak siang pasti malam tuh gua kerja... dan tahun nih gua kena kerja malam... huhu bleh la raya siang tuh..

Hari raya pertama ari tuh dapat gak gua nyambut walaupun baru balik dari kerja malam... sempat gua solat raya kat kampung wife gua kampung Mengabang Tengah... lepas solat kita worang makan nasi dagang, laksa, nasi kunyit... tempah je senang...



Lepas makan tuh gua gi ziarah kubur anak sulung gua... Danish ikut skali.... kendian tu kita org beraya kat umah Tok wife gua... dan umah sedara wife gua... balik je dari beraya gua dah ngantuk beb... apalagi layan tido la pulak sebab malam tu keje lagi.. huhuhu












pada raya kedua gua tak ke mana mana sgt balik je gua layan bantal ngan tilam dulu.. ngantuk beb baru balik keje... ptg tuh baru lah start merayap.. tu pun sebuah rumah je gua dapat pergi.. umah sahabat karib gua kat Rusila... pergh ptg tuh ujan lebat sgt... member2 karib yg lain masing2 beraya kat umah mertua diorang... tak dapek la nak pergi....

Hari raya ketiga gua n family bertolak ke Kota Bharu. Mlm tuh kitaworang ada buat BBQ kat umah pak sedara gua... orait gaks, maklumlah dah lama tak berjumpa... bila masing2 dah kerja dan ada keluarga sendiri nih susah sikit la kan....










ok lah sempena dibulan Syawal nih.. Gua ngan Famili mintak ampun dari hujung rambut sampai hujung jari kaki... yg mana ada buat silap dgn gua.. gua ampunkan lu semer 100%... yearghhh!!!

No comments: